BEDEVİ VE HIRSIZ ! …..


BEDEVİ VE HIRSIZ 2Modern toplumdan ne anlıyoruz veya anlamamız gereken tam olarak artık ne, kestiremiyoruz..

Sosyal yapı olarak, dünyanın bir değişim içinde olduğu gerçeğini de kabul ederek; bizim toplumumuzun bu sürece bu kadar kolay ve hızlı adapte olma isteği, aslında düşünülmesi gereken bir gerçek. 

Yardımsever bir toplum iken , haklı olarak bir çok kişi yardımlarını gönül rahatlığıyla yapamıyor. Neyin, nereye, kime, ne şekilde hizmet ettiği belirsiz.

Bu sebeple dünya kaosa doğru koşsa bile modernizeyi o kötü amaca alet etmeden   ( manevi ) sabitlerimizi korumak zorunda olduğumuzu düşünüyorum 

Bu vesile ile de  bu hikayeyi sizlerle paylaşmak istedim. Birde bu açıdan bakmanızı öneririm, ama suçun ve suçlunun üstünü örtmeden 

Sevgiyle kalın 

Devesiyle birlikte çölde yürümekte olan bir bedevi, güçlükle yürüyen, susuzluktan dudakları kurumuş bir adama rastlamış. Adam bedeviyi görünce su istemiş.

Bedevi devesinden inmiş ona su vermiş. Suyu içen adam birden bedeviyi iterek deveye atladığı gibi kaçmaya başlamış.

BEDEVİ VE HIRSIZ 3Bedevi arkasından bağırmış:

”Tamam deveyi al git ama bir ricam var,sakın bu olayı kimselere anlatma.”

Bu isteği tuhaf bulan hırsız biraz duraklayıp nedenini sormuş:

”Eğer anlatırsan, demiş bedevi, bu her yere yayılır ve insanlar bir daha çölde muhtaç birini görünce yardım etmezler….”

3 thoughts on “BEDEVİ VE HIRSIZ ! …..

  1. Reblogged this on Gökkuşağı and commented:
    Ne zaman bir yardım kuruluşu aracılığı ile yardım yapmak istesem bir yerde bir olumsuz haber okuyor muallakta kalıyorum. Çünkü istismar edenlerin örneklerini çok gördük bu da önyargı oluşmasına sebep oldu zamanla. Hikayenin son paragrafı önyargının oluşmaması için bir çabaya dikkat çekmiş. Selam ve saygılar Çelebi Kaptan.

    • Evet sanırım sizin bu hissettiklerinizi ben de hissediyorum bu sebeple konuyu bireysel çözmeye çalışıyor ve öneriyorum Selam ve saygılarımla İsra hanım

Bir Cevap Yazın

