NASIL BİR VİTRİN ? …..


http://www.loccitane.com.tr

http://www.misspera.comMağazacılıkta en önemli nokta , müşteriyi kapıdan içeri sokabilmektir.
Hepimizin kendi kendimize en çok sorduğu soru hep müşteri niye içeri girmiyor değilmidir?
Dünyanın parasını harcayıp mağazamızı açtık
Ürünlerimizde kaliteli , güzel …
Acayip iyi de satışcıyız ….( vallahi tamam ,müşteri yeter ki içeri girsin bizden kaçmaz )
Çarkın dönmesi için lazım olan şey …tabiki müşteri..
Anahtar Kelime : Müşteriyi kapıdan içeriye so-kaaa-bill-mek….
Peki ne yapmalı da, dünyanın parasını verip yaptırdığımız o caannım güzel otomatik kapıdan müşteriyi içeri sokabilmeli ?

İçeri girse nasıl olsa satarız bir şeyler…öyle dimi ama ?
Ah bir girse !

İşte tam burada başlıyor konumuz……..
Önce biz kendimize bakalım .
Bizler alışverişe çıktığımızda ne yapıyoruz ?
Bizim dikkatimizi çeken bir vitrin gördüğümüzde ilgi ile bakmıyor muyuz?
Hımm ne güzel yapmışlar diye aklımıza kazımıyor muyuz ?
( Abi geçenlerde bir mağazaya gittim adamlar bir vitrin yapmış …vay be…..)
Sonuç olarak
Peki gel bakalım şuraya bir girelim …demiyor muyuz ?

Vitrin düzenlemek başlı başına görsel bir sanattır

İşte bir vitrin düzenlemesi yaparken dikkat edilmesi gerekenler….
İlk önce mağazanız nerede ?
Mağazanızın bulunduğu yerdeki yaşayan insanların genel olarak ekonomik durumu ne ?
Yine aynı insanların bakış açısı ve tarzları ne?

Öncelikle bu soruları yanıtlamamız gerekiyor ? Zira yapacağımız vitrin düzenlemesinin bölgede yaşayan insanlara uygun olması ve onları çağırması lazım…

İşte bir mağaza yaratıcı bir vitrin düzenleyerek yaz sonu ürünlerini indirimli satmak için kampanya yapmış ;vitrin 2

Vitrinde bulunan cansız mankenlerin üzerine sadece pantolon giydirilerek üzerilerine ‘Şimdi indirim zamanı’ ve ‘Küresel indirim’ yazıları asılmış..
Cansız mankenlerin üzerilerine giydirilen pantolonlar diz kapaklarına kadar indirilmiş .

Ya sonra ne oldu dersiniz
Bölge halkının yapısı uygun olmadığı için mağaza şikayet edilmiş ve belediyenin uyarısı üzerine vitrin değiştirilmiş..

Vitrininiz , İlgi çekici olmalı ( Müşterilerin ilgisini mutlaka çekmeli , zihinlerinde yer bulup yerleşmeli onları şartlandırmalı ,

vitrin 1

O gün o dakika olmasa da bir daha ki sefere mutlaka sizden bir şeyler almak istemeli ..
Dedik ya şartlandırmalı diye , alışverişe çıktığında ister istemez gelmeli …
( Aa ne işimiz burda ? Nasıl buraya geldik anlamadım ? )

http://www.vipdukkan.comVitrininiz korkutucu olmamalı..( abi burası belli kazık ,yürü boşver , yok canım baksana vitrinde hayır yok gibi olumsuz düşüncelere sevk etmemeli )
Mağazımız nerde ve kimlere hitap ediyor. ALTIN KURALIMIZI UNUTMAYALIM

Vitrininizde görsel tasarımın yanında tamamlayıcı olarak etkili farklı bir şeyler yazmalısınız…
Genelde aynı yazıları görüyoruz.
% 50 ye varan indirim…
Sezonu kapatıyoruz…fırsatları kaçırmayın…
Şok şok şok .İndirdik….
Size de sıkıcı gelmiyor mu ?
Madem şimdi indirecektiniz, neden bütün yıl kazıkladınız bizi ?

Her şeyin ötesinde farklı bir tasarım , ilginç bir dizayn yapalım derken,
Dünden kalma mercimekten ezogelin çorbası yapmaya çalışmayalım..
Zira ekşiliği belli olmasın diye naneyi basmak zorunda kalabilirsiniz.
Mağazanızda yapacağınız vitrinin amacının müşteriyi kapıdan içeri sokmak olduğunu , mağazanızın isminin akılda kalması için yapılması gerektiğini unutmayalım
Günübirlik düşünmeyin , bir hafta , bir ay ,bir yıl sonrasını da düşünelim
Yapılacak vitrin dediğimiz gibi akılda öyle bir kalmalı ki insanlar dönüp dolaşıp kürkçü dükkanına yani size geri dönsünler.

Tüm güzelliklerin yanında yapılacak küçük bir hata her şeyi mahvedebilir.

Unutmamalıdır ki detaylar ince ve küçük ayrıntılarda gizlidir.
Küçük sineğe mide bulandırtmamak gerekir
Dünyanın parasını harcadığınız vitrinizin camlarını da gün aşırı silmeyi hiç ama hiç unutmayalım
Zira o küçük sinek gelip o cama yapışıyor…
O da hiç iyi olmuyor….
Herkese hayırlı işler….

Bahadır KİLİT 

http://www.indirdik.com

One thought on “NASIL BİR VİTRİN ? …..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s