FİLOZOF …..


http://www.vipdukkan.com

www.shopindeed.comFacebook , twitter gibi sosyal paylaşım siteleri hayatımıza girdiğinden beri milletçe ne kadar yetenekli olduğumuz ortaya çıktı … 
FİLOZOF (R) 1Hemen herkes birbirinden güzel özlü sözler yazmaya başladı…zannedersin ki herkes filozof olmuş…
Konuşmaya ve yazmaya gelince filozof kesilen bizler peki uygulamaya gelince de yazdıklarımızı yapıyor muyuz…?
Ya da neden yapamıyoruz desek daha iyi olacak galiba ?
Hepimiz iyi kalpli ve dürüst insanlarız ya !!!
O yüzden ” Allah seni inandırsın “, ” vallahi “, ” billahi ” demeden iş yapamaz, kimseyi inandıramaz olduk. Samimiyetle ve güvenle başlayan hikayemiz kıskançlık ve hasetlikle sürüyor yaşadığımız şu zaman diliminde..FİLOZOF (R) 3
Birbirimize hava atar olduk, sosyal medya aracılığıyla bildirdiğimiz yerlerle…
Yerini bildir Antalya , yerini bildir Bodrum yerini bildir bilmem ne kebap…
En çok sen geziyorsun diye madalya takabilirler ne de olsa…
Adı gizli, kendi aleni bir yarış var. En fazla kim resim resim paylaşacak ,kim en çok beğenilecek diye ?
Tabi birde en fazla yerden kim yerini bildirecek…
Toplumca sosyal medyada yaşar olduk hayatımızı 7 gün 24 saat …
Eskiden özel bir hayatımız vardı şimdi herkes var o hayatın içinde….
Meğer ne kadar da paylaşımcıymışız diye düşünürken, paylaştıklarımız sadece kendi hayatlarımızın havasıydı oysa….
Gerçekten beraberce mutlu olabileceğimiz ortaklar mı arıyoruz paylaşımlarda yoksa nispet mi yapıyoruz birbirimize ?
Filozof sözlerini uygulamaya ömür yetmez zira…
Biraz samimiyet ve biraz sevgi yeter bize …
Gülümsemeler iki nokta bir parantez yerine gerçek olmalı yüzlerde ömrü uzatsın diye…
Tevazu ve hoşgörü paylaşmalıyız birbirimize hepimiz beraberce daha mutlu olalım diye …
Resimler yerine kendimizi paylaşmalıyız bir çay yada kahve sohbetinde…
Daha fazla geç olmadan buluşmalıyız gönüllerimizle…
….daha güzel bir gelecek için… Bahadır KİLİT 

Günaydın naber , iyi senden naber ?

Ben bildiriyorum şimdi @ at Kabristan….FİLOZOF (R) 2

www.mecrea.com

7 thoughts on “FİLOZOF …..

  1. Belki dinazor çağından kalmışsınız diyebilirsiniz….
    Facebook ve Twitter kullanmıyorum… Çünkü hiç üye olmadım, olmayıda hiç mi hiç düşünmüyorum….
    Yaşama bakış açım ile alakalı bir durum…
    Kullanmadığım için de kendimi hiç eksik veya bişeyleri kaçırmış olarak görmüyorum…
    Söylediğiniz gibi özel olan kişiye özel kalması gerekenleri kendime saklamayı seviyorum…
    Gezdiğim yerlerden kime ne , yediğim, aldığım, yaptıklarımdan kime nediye düşünüyorum….

    Başkalarını da hiç merak etmiyorum…
    Kişiye özel diye bişeyler vardır diye düşünüyorum….
    Daha bir çok kalem var yazılabilecek aslında…
    Filozof olmak aşar hemde o kadar çooook aşar ki…..

    Bahadır Bey, yüreğinize ve kalemimize sağlık….

    Hakan Bey, paylaşım için çok teşekkürler..

    Selam ve saygılar…

    Bir Dinazor

    • Asude hanım nazik, içten ve bir o kadar da doğru yorumunuz için ;
      Ve bunun yanında değerli takipleriniz için
      Asıl ben size çok teşekkür ederim.
      Bence hiç de eski kafalı değiliz.
      Sanırım yeniler olan bitenden bi haber🙂
      Saygı ve selamlarımla

  2. Asude Hanım , siz gerçek ve doğru olanı yapıyorsunuz…
    Facebook ve twitter kullanmayarak hiç birşey kaybetmediğiniz gibi en değerli olan zamanınızı kazanıyorsunuz…
    Sizin gibilere çok ihtiyacımız var…
    İlginize teşekkür ederim..
    Selamlar ..

  3. Meğer dünya da ne çok insan varmış.. Şiir okuyan, kitap okuyan en önemlisi de ne kadar insan varmış dinini iyi bilen !! Kendi uygulamazken sosyal paylaşım sitelerinde ardı ardına vaaz vermeye kalkan insanlar!! Evet gerçekten haklısınız.. İnternet ortamı yüzünden artık ‘mahrem’ denen bir kelime vardı o da kayboldu… Ancak hesabı olmayanları gönülden tebrik ediyorum.. Ama olanlar için de genelleme yapmak hoş olmaz.. Yapanlar için konuşmak daha makbul.. Yazı için teşekkürler ve elinize sağlık..

  4. Bahadır Beyefendi, bu çılgınlık özeli paylaşma adına altında yatan birbiriyle yarışma dürtüsüdür diye düşünüyorum. Ben daha çok geziyorum, daha klas yerlere gidiyorum, daha seviliyorum, daha daha…. Kullandığınız nisbet kelimesi de doğrudur, fakat neden ihtiyaç duyar olduk bu da önemlidir. Etkiye tepki meselesi. Eğitim, bilim ve teknoloji adına insanlar sonsuz bir yarışma dürtüsüyle başbaşa bırakıldı. Maddi kazanım maneviyatın önüne geçince insanlar soluklanma adına neye sarılacaklarını ararken filozofların sözlerini keşfetti.
    Bu nedenle filozof olma konusuna biraz farklı bakıyorum. Facebook ve twitter hesabım da yok savunma gibi algınmasın. Fakat bazı kişilerin yazdıklarını dışarıdan takip ediyorum. Eğitim arttıkça belki de insanlar bu zamana kadar ÇOK fakat aynı zamanda BOŞ konuştuklarını farketmişlerdir. Bilgelik az sözle özü anlatma becerisidir. Damıtarak özün özüne ulaşmadır. Varsın yazsınlar çünkü öğrenme medotlarının en kalıcı olanı yazarak öğrenilendir. Şahsen yazarken öğrendiklerim okuyarak öğrendiklerimden daha çoktur. Hafızada daha kalıcı oluyor. Bu vaaz verenler kategorisinde olanlar için de geçerlidir. Abuk subuk yazılar yazmasındansa hem filozofları, bilgeleri, büyük yazarları tanımış oluyorlar, hemde ibret alıyorlar diye sıcak bakıyorum öylesi paylaşımlara. Anlamlı ve ufuk açan faydalı konuşmalar geyik konuşmalara yeğdir. Hepsini uygulamaya ömür yetmese de az fayda bile bir kazanımdır insan için. Adım , adım… Bu konuda bir beklentim vardır; Toplum söz sanatında da ilerlemelidir, yeni yeni filozoflar, bilgeler yetişmelidir. Türkiye de Cumhuriyet sonrası ve öncesi yetişmiş kaç bilge kaç filozof var ? Rakamlara bakınca asıl mesele neden düşünce adamı yetiştiremediğimizi irdelememiz gerektiğidir.

    Teşekkür ederim güzel makaleniz için. İnsanı düşündüren ve irdeleyemeye vesile kılan konu seçimlerinizi takibe devam edeceğiz. Saygılarımla

    • İlginize teşekkür ederim.. Üzerine sünger çekilmiş ne kadar konu varsa hepsini tartışmalıyızki güzel günler bizimle olsun
      Selamlar saygılar…

Bir Cevap Yazın

