MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ ÜZERİNE …..


www.idemama.comSatış pazarlama 2 (r)Bahadır KİLİT (İstanbul)
Hayatımızda devamlı bir ilişki halindeyiz,
ama aşk ,
ama iş
ne olursa olsun bir ilişki söz konusunu.

Bugün sizlere ; işimiz ve müşterilerimiz ile ilgili ilişkiden bahsetmek istiyorum.
İşi satış ve pazarlama olan bizler  hep bitmek bilmeyen bir koşuşturma içindeyizdir.

www.kaspersky.com.trÖyle ki daha Yataktan kalktığımız anda başlar mücadelemiz.
Madem her şeye uydurulan bir olimpiyat varsa bizimde müşteri olimpiyatlarımız var.
Ve bizim olimpiyatlarımızda finale kalmak için 5 kriterimiz var.
Saygı > Sevgi > Güven > Sadakat > Garanti

Müşteri saygı duyacak ,sonra sevecek ,sayıp severse güvenecek güvendiği için hem sizle iş birliği yapacak hem de bu duygularla size sadık olacak ve bundan dolayı da sizin garantiniz olacak.

satış pazarlama (r)Neden olimpiyat ?
Çünkü hepimiz olimpiyata katılan her sporcunun hayal ettiği gibi kazanıp kürsünün üstünde olmayı istiyoruz. Sporcular gibi kürsünün üstünde olmak, yani satışı yapabilmek için rakiplerimizi ve diğer bir çok engeli aşmak istiyoruz.

Bu nedenle;

Aslında hepimiz birer olimpiyat sporcusuyuz .
Ürünümüz ise devamlı yanmasını istediğimiz meşalemiz…

Meşale yanacak başka yolu yok.

Canım bizim kırdığımız rekor bile yok !!!

Sizce kırdığınız hiç rekor yok mu ?

Ben size bir örnek vereyim.
• Müşteri sizi aradığında en kısa sürede gitme rekoru ,
• Ya da müşteriyi beklerken veya dinlerken sabretme rekoru ?

Kim sizin kadar sabredebilir ki ?
Hepimiz Bukelemunuz!!!
Bukelemunların satışçılardan haberi olsaydı bir daha renk değiştirmeye tövbe ederdi öyle değil mi ?
Bu kadar mücadelenin , koşuşturmanın nihayetinde bir hedefimiz var.
• Müşteriyi bulma ,• ürünümüze inandırma , • ihtiyacını karşılama ve • arzu ettiğimiz satışı yapabilmek.

http://www.sehrikeyif.com5 halkamız vardı .İçini • saygı , • sevgi , • güven , • sadakat ve • garanti ile doldurduğumuz
Saygı bizleri ayakta tutan çalışmamızı sağlayan ana temeldir. Olimpiyatlara katılabilmek için öncelikle saygılı olmak gerekir. Kendinize saygı , işinize saygı ve tabi ki müşteriye saygı.
Müşteri ile ne kadar samimi olursanız olun ilişkinizin ortasında para vardır .
Para olduğu sürece mutlaka bir şüphe olacaktır.
Bu şüphe ürünlerde bir hatayı affettirebilir ancak en ufak bir saygısızlığı asla affettirmez
Ne olursa olsun saygı temelini sağlam oluşturmalı ve bütün yükü kaldıracağını unutmamalısınız.

http://www.lidyana.com/Sevgi.
Müşterinin kalbidir.
Kalp ise temiz bir sevgi ile atar.

Eski hatıra defterlerinde bana kalbin kadar temiz bu sayfayı ayırdığın için teşekkür ederim.
Diye başlardık değil mi ?

Sevmiyorum ama saygı duyuyorum diye bir şey yoktur.
Bu kendimizi kandırmaktır.
Sevmediğiniz kişi ile görüşmek bile istemezsiniz.
Sevmemenizin sebebi yapmış oldukları hareketler ve davranışlar olabilirmi ?
Ve siz bu hareketlerden dolayı sevmiyorsunuz ama saygı duyuyorsunuz?
Hadi canım
Ama her şeye rağmen sevmediğiniz halde saygı duyabileceğiniz bir şey var.
O da para
Eeeee Para yı kim sevmez değilmi ama ?

O yüzden en iyisi öncelikle sizin işinizi; müşterinin de sizi sevmesi gerekir.

Güven .
Müşteri ile aranızdaki en önemli bağdır.
Müşteriler İhtiyaçlarına çözüm olacağınıza ,firması için yeterli hizmeti vereceğinize ve daima yanında olacağınıza inanmak isterler.

Bu inancı onlara sizin göstermiş olduğunuz saygı ile onların sizi sevmesi verir.

Bu inançla size tamamen bağlanır ve güvenirler
Siz bu güvene de layık olmalısınız.
Aksi halde bağ çözülür ve herşey biter.
Müşterinizin güvenini kırdığınızda artık geri dönüşünüz yoktur.

Satış pazarlama 4 (r)Bir bakmışsınız ki rakibiniz son yüzde sizin hatanız sayesinde gelmiş geçmiş
Sadık müşteri sizin aileniz demektir.

Sadakat. 
Saygı, sevgi ve güven esasları ile kurulmuş bir ailede bireyler daima birbirlerine sadıktırlar.
Bu sadakat büyük bir güç oluşturur.
Sadık müşterilerinizde sizin aileniz demektir. Ve ne kadar büyük bir aile oluşturursanız o kadar güçlüsünüzdür.
Size sadık kaç müşteri var ?
Unutmayınız ki zirveye tek başınıza çıkmanız mümkün değildir.
Son olarak ,

Garanti
Müşterinizin sizinle birlikte yaşamasını sağlar.
Saygı ile başlayıp sadakat ile devam eden ilişkide sizin onlara verdiğiniz garanti artık sizin de garantinizdir.
Müşteriniz daima sizin garantiniz olmalıdır.
Yeni bir müşteri sizin referanslarınıza bakmıyormu hiç ?
Ya peki referanslardan bir kaçını ararsa ?
Korkanınız var mı ararsa diye.?
Satış pazarlama 3 (r)Bütün bu bahsettiklerimiz de sonuç müşterilerimizin tatmin olmalarıdır.
Saygı ile başlayıp güven ile süren ilişkimizin en nihayetinde müşteriniz sizlerden beklediği problemini çözmeniz ve ihtiyacını gidermenizdir.
Bunu , uygun fiyat , kaliteli ürün ve profesyonel bir hizmet ile yaptığınızda tatmin olurlar.
Tatmin oldukları sürece mutlu olurlar ve gülümsemeleri eksik olmaz.
Bu durumda size her zaman saygı duyarlar ve severler.
Bundan dolayı da hep sadık olurlar. Bu da sizi başarıya götürür.
Ve kapıları hep açık tutar.
Bütün bunların yanında müşteri sizin taşıdığınız kolidir aslında üzerinde kırılacak yazan.
Dikkatli ve hassas olmak zorunda ve koliyi hiçbir zaman düşürmemeliyiz.
Unutmamalıdır ki
Zirveye çıkmak zordur ama oradan inmek için bir hata yeter.

www.yvesrocher.com.tr

4 thoughts on “MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ ÜZERİNE …..

  1. Satış,pazarlama ile yıllardan beri uğraşıyorum,,bu kadar net bir şekilde yıllarımı özetleyen bir yazı okumadım,
    saygılarımla

  2. Bahadır Bey merhaba,

    Satış tamamen duyguların yönetiminde gerçekleşen bir durum…
    Satış yaptığınız taraf, her ne satarsanız satın insan, onun sahip olduğu firma vb……
    Uzayıp giden bir silsile…..

    Siz ” satışı ” çok güzel özetlemişsiniz … Öncelikle tebrik ederim….

    Yalnız şunu da atlamamak lazım, biz satışçılarda birer müşteriyiz…

    Kendi adıma tüm samimiyetimle söyleyebilirim ki alış veriş yaptığım hiç bir konuda, mevzuda her ne ise….. İyi satışçılarla ortaklık kurarak sonuca ulaşmak istiyorum…
    Çünkü, marka, mevki hiç önemli değil satışçıyım deyip, iyi markayım deyip her ikisininde asla hakkını veremeyen çoooookkkk insan da bu işi yapıyor…

    Sizin anlattıklarınızı o kişilerin de bilmeme şansı yok çünkü her birimiz çok titiz süreçlerden ve eğitimlerden geçiyoruz…
    Hakkını vererek, içine sindirerek eğitimlerin getirilerinin farkında olarak kendiside bu farkındalığın öneminin farkında olarak işini yapana CAN KURBAN…

    Yoksa mesleğimizi ayaklar altına aldırıyorlar ve müşterinizin size olan bakış açısını ilk anda negatiften hemen pozitife çevirmenizi sağlamak için yukarıda ki tüm başlıkları çok kısa bir zamanda sağlamanız gerekiyor ki, işinizi yapabilesiniz….
    Sayenizde az da içimi dökme fırsatı buldum…🙂

    Kaleminize sağlık….

    Saygılarımla,

    Asude Daban

    • Asude hanım yazdıklarınıza katılmamak elde değil…İlginize teşekkür ederim.
      Saygılarımla…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s