GİZLİ HİPNOZA DİRENMEK ” Görsel uygulamalar ” …..


www.dsmart.com.tr

www.mudo.com.tr
Öncelikle Gizli Hipnozdan kastımızın ne olduğunu netleştirelim: Gizli Hipnoz, ilgili kişinin bilgisi dışında uygulanan ve o kişinin çıkarlarını kısmen bile olsa olumsuz yönde etkileyebilen bilinçaltı yönlendirme tekniğidir. (*)

Gizli hipnozun pek çok çeşidi vardır. Bunların neredeyse hepsi, bilinçli zihnimizin algılama süzgeçlerini devre dışı bırakma esasına dayanır. Gizli hipnozda temel varsayım şudur: Kullanılan yöntem ne olursa olsun, bilinçli zihnin filtrelerinden geçen bütün mesajlar, bilinçaltı tarafından fazla direnç görmeden kabul görür. Bu tür uygulamalar genellikle “subliminal” olarak kategorize edilir.

www.mudo.com.trTekrarlama yöntemi
Reklam panolarında ve görsel medyada en çok yararlanılan tekniklerden biridir. Tekrarlanan görüntüler, o konu ile hiç ilginiz olmasa bile bilinçaltınız tarafından defalarca algılandığı için, siz farkına bile varmadan beyninizde kalıcı bir hale dönüşecek ve size tanıdık gelen bir özellik kazanacaktır. Bilinçaltımız, kendi dağarcığında yer alan bilgilere daha fazla itibar etme eğilimindedir. Reklamı yapılan ürüne gereksinim duyduğunuz zaman, size tanıdık gelen firmayı -daha önce hiç alışveriş yapmamış olsanız bile- sezgisel olarak kendinize daha yakın bulacaksınız.

Yirmibeşinci kare yöntemi
Bildiğiniz gibi sinema filmleri saydam resim karelerinin belli bir hızla ve peşpeşe gösterilmesiyle hayat bulur. Bir saniyenin yirmidörtte biri -yaklaşık 41.67 milisaniye- aralıklarla peş peşe gösterilen fotoğraflar arasındaki değişimi bilinçli zihnimiz farkedemez ve parça parça gösterilen bu fotoğrafları aynı görüntünün kesintisiz gösterimiymiş gibi algılar. Özetle, sadece 41.67 milisaniye süresince gösterilen bir görüntüyü, bilinçli zihnimiz tek başına yakalamakta zorlanır. Oysa aynı görüntü, hiç bir engele takılmadan doğrudan bilinçaltımıza ulaşır.

1950′lerde Amerikada bir sinema salonunda yapıldığı söylenen bir deneyde, gösterilen filmin her 24 karesinden sonra “Patlamış Mısır Ye ve Coca-Cola İç” yazılı bir yeni kare eklendi. Belirtildiğine göre film arasında yapılan satışlarda, normal film gösterimlerine kıyasla büyük bir artış elde edildi.

www.idemama.com

Bu tür uygulamalar “25. kare” olarak adlandırıldı. Daha sonra buna benzer çalışmalar her yerde yapılmaya başlandı ve sonunda yasa dışı ilan edilerek yasaklandı. Buna rağmen, 25. kare uygulamalarının kılıfına uydurularak hala kullanılmakta olduğu bilinir.

(25. kare yöntemiyle elde edilen verilerin aslında düzmece olduğu ve iddia edilen etkilerin gözlenmemiş olduğunu belirten görüşler de bulunmaktadır. Ancak, hızlı okuma çalışmalarımız sırasında deneysel olarak edindiğimiz bilgiler, bu konuda eğitilen kişilerde göz-beyin kavrama süresinin 5 milisaniye düzeyine kadar inebildiğini gösteriyor. Dolayısıyla bunun 8 katı uzunluğundaki bir sürede gösterilen resimlerin bilinçaltı tarafından rahatlıkla algılanabileceğini söyleyebiliriz. Ancak bu durumdan bilinçli zihin haberdar olmak zorunda değil.
Burada sözü edilen 25. karenin tamamen sembolik olduğunu belirtmekte yarar var. Dijital çağın filmlerinde bir saniye içinde gösterilen kare sayısı genellikle yirmidördün çok daha üzerinde. Bu girişimleri, genel görüntüyü bozmadan araya parça eklemek şeklinde algılamak daha doğru olur. )

Resimlerde Gizlenmiş Ayrıntılar
Pek çok reklam afişinde açıkça görülmeyen yazı ve görüntülerden yararlanılmıştır. Bunlardan pek çoğunu algılamak için hayal gücümüzü epeyce zorlamamız gerekiyor olsa da, bazılarını çok daha kolaylıkla görebiliriz.

Bu tür görsellerde ana tema olarak genellikle “seks” kullanılır. Bazan sadece gizli sözcüklere yer verilirken, bazan da cinsel organların çağrıştırılmasından yararlanılır. Çünkü seks, eylemlerimizi etkileyen temel güdülerimizden biridir. Çok daha masum görünüyor olsa bile, araba reklamlarında cinsel bakımdan çekici kadınların kullanılması da aslında bir gizlenmiş ayrıntı uygulamasıdır ve gizli hipnoz tanımına uyar. Mesaj erkeklere yöneliktir ve “bu arabaya sahip olursan, böyle çekici kadınlara da sahip olursun” anlamı taşır.

GİZLİ HİPNOZA DİRENMENİN YÖNTEMLERİ 1 (R)

Aşağıdaki ketçap reklam örneği için ek bir açıklamaya gerek var mı? Mesaj çok fazla açık   -aleni-. Bu yüzden o mesajın ilgi yerine rahatsızlık üretmesi çok daha büyük bir olasılık. Reklamcılık uygulamalarında estetik kaygının da hesaba katıldığı unutulmamalı.

GİZLİ HİPNOZA DİRENMENİN YÖNTEMLERİ 2 (R)

Bana biraz zorlama gibi görünse de, facebook giriş sayfasında bile bu tür mesajlar olduğu iddia ediliyor:

GİZLİ HİPNOZA DİRENMENİN YÖNTEMLERİ 3 (R)

Ahmet AKSOY ( http://hipnoz.axtelsoft.com/ahmet-aksoy-kimdir/ )
Gamet Gelişim ( http://www.gamet.com.tr )

GİZLİ HİPNOZA DİRENMENİN YÖNTEMLERİ ….. ( KONUYLA İLGİLİ BİR ÖNCEKİ YAZIYI OKUMAK İÇİN LÜTFEN KONU BAŞLIĞINI TIKLAYINIZ. )

www.mudo.com.tr

7 thoughts on “GİZLİ HİPNOZA DİRENMEK ” Görsel uygulamalar ” …..

  1. Çok bilgilendirici ve kapsamlı bir yazı. Gerçekten insan düşündüğünde istemedende olsa, hatta aldatıldığını bilse bile etkisinde kalmaktan kendisini kurtaramıyor .Ellerinize sağlık

  2. Merhaba Yusuf Bey,
    Hipnozun doğası bu. Önemli olan, bu konudaki farkındalığımızı arttırmak. Böylece, kötü niyetli girişimlerin bazılarını önceden yakalama şansımız olabilir.
    Yoksa hipnoz, kötü bir şey değil. Tıp alanında artık pek çok yerde kullanım alanı buluyor. Ancak, bilinçsiz ve artniyetli kullanımlara karşı dikkatli olabilmek önemli.
    Elimizden gelebilecek tek şey bu.

    • Hiç öyle düşünmemiştim, sanırım bundan sonra da düşünmeyeceğim. Şayet bu şekilde düşünürsek hiç bir şey alıp satamayız öyle değil mi ? Ama malını satmak için hile yapmaksa kast ettiğiniz bu bir hile değil takdir edersiniz. Ama siz etkilenmişseniz mutlaka ya ürünün veya firmanın kalitesinden etkilenmişsinizdir.🙂

      • Öncelikle yazınızı beğendiğimi söylemeyi unutmuşum, kusura bakmayın. Sadece görselleri tıkladığımda oraya yönlendirilmemin sebebini anlamadığım için sordum. Bahsedilen siteden alışveriş yapmadım fakat çikolatayı çok severim. Gizli hipnozdan ziyade bir kere çikolata demeniz bile en yakın mağazadan gidip çikolata almama sebep olabilir.🙂

        İyi Bloglar

        • Yazıyı beğenmenize çok sevindim. Yazı konuk yazarımız Ahmet AKSOY bey’e aittir. Ayrıca çikolata almak için bir markete gitmenize hiç gerek yok. Bahsettiğiniz resimleri tıkladığınızda çıkan site Türkiyenin en güzel çikolatalarını üreten firmadır. tıklayın seçin ve kapınıza geldiğinde afiyetle yiyin ve sevdiklerinize ikram edin🙂 şimdiden afiyet olsun🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s