ASIL “SİYASET” SOKAKTAYMIŞ ! …..


asıl siyaset sokaktaymış (r)

İnsanların düşüncelerini, beklentilerini, ülkenin gidişatını, sıkıntılarını özgürce ifade edebildikleri bakkallarda, pazar yerlerinde, kıraathanelerde yapılan “ sokak siyaseti “ diye bir şey vardır. Tüm samimiyetiyle konuşur bakkal amcalar, esnaflar, pazarlardaki tezgâhtarlar…

http://www.butigim.com

www.kaspersky.com.tr

İsmi neden sokak siyasetidir bilemem… Bir küçümseme mi vardır altında ya da hiçbir siyaset programında duyamayacağınız argo cümleler kullanıldığından mı böyle adlandırılır… Benim tek bildiğim en samimi muhabbetler bu şekilde edilir, halk diliyle konuşulur, marjinallikten uzak ego kaygısı olmadan kurulur cümleler… Semt pazarlarında çok olur mesela… Tezgâhlarını yardımcılarına emanet eden pazarcı esnafları hemen tezgâh arkasında yaparlar, kıraathanelerde okunan gazete haberlerinin okunmasıyla başlar tartışmalar, yorumlamalar… Bakkal amcalar ekmek teknesine uğrayan bir ahbaba” gel sana bir çay söyleyeyim” der ve ardından ne olacak bu ülkenin hali diye devam eder sohbetler…

http://www.kiraguru.com/Bu yazı nereden çıktı diyenleriniz olacaktır eminim. Hemen anlatayım. Eskişehir’de yaşayan biri olarak bu şehirde çok sık karşılaştım sokak siyaseti yapanlarla… Evet, ülkemizin her yerinde vardır sokak siyaseti ancak ben bir Eskişehirli olarak burada yapılanlara değineceğim. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki tartışmalar saygı çerçevesinde ve demokratik bir şekilde yapılıyor. Kimse kimseyi düşüncesinden dolayı eleştirmiyor, kızmıyor, küsmüyor. Dedim ya özgürce, korkmadan yapılıyor tartışmalar. Geçtiğimiz Pazar günü uğradım yine mahalle bakkalına, bir Pazar klasiğim olan (pek çoğumuzun klasiği) kahvaltı keyfinde gazete okumak ve sıcak ekmek almak için… Erol Abi her zamanki gülümsemesiyle karşıladı beni, ee tanıdık olduk artık mahallemizin bakkalı sonuçta… Gazetemi alır almaz manşetleri incelediğimi görünce ‘Ne olacak bu ülkenin hali?’ diye sordu bana, ben de ‘Abi sen söyle ne olacak?’ diye cevap verdim. “Biz de onu tartışıyoruz, bir şey olmayacak galiba.” demesiyle fark ettim bakkal dükkânında bir üçüncü kişi olduğunu. Erol Abi, sol demokrat kimliği ile bilinir bizim mahallede ancak sohbet ettiği arkadaşı bana biraz muhafazakâr bir kişi gibi geldi o an ve kısa süre eşlik ettiğim sohbetlerinde yanılmadığımın da farkına vardım. Malum Türkiye gündeminde “çözüm süreci” var bu aralar.. Pazar günü Erol Abi ve arkadaşının da gündeminde o süreç vardı. Erol Abi kızgın, sürecin doğru ilerlemediğini savunuyor. Özellikle sürece katkı sağlaması, çalışmalar yapması için seçilecek “akil insanlar” ın hükümetin özellikle belirleyeceği insanlardan oluşacağını düşünüyor. ( O gün akil insanlar listesi açıklanmamıştı.) “Ben de akil insan olabilirim.” diyor. Arkadaşı ise iktidarın çözüm süreci en doğru şekilde yürüttüğüne inandığını ifade ederken bir yandan da gülüyor; “İlahi Erol senin işin ne akil insanların içinde.” Erol Abi durur mu “Neden olamayacakmışım, en iyi çalışmaları ben yaparım, esnafım ben kim ne istiyor, halkın düşüncesi ne ben bilirim!” diyor. Ardından gülüşmeler, tatlı sürtüşmeler devam ederken ben mahallemizin biricik bakkalından iyi pazarlar dileyerek ayrılıyorum…

http://www.uzaktanegitim.gen.trSonradan düşününce asıl siyasetin sokakta olduğuna inandım. Bir Pazar günü rastladığım siyasi sohbetin benzerlerine daha önce de çoğu kez rastladım ve gördüm ki, halk kendi kendini daha iyi anlıyor, acısını paylaşıyor, derdinden haberdar… Bizler özellikle şu son dönemde siyasette kavgadan, tartışmadan, bireysel atışmalardan başka ne yazık ki hiçbir şey göremiyoruz. O kavgalar, tartışmalar vatandaşı da etkiliyor asıl konuşulması gerekenler unutulurken siyasilerin birbirlerini nasıl suçladığı mevzu bahis oluyor.
Oysa ki mecliste bireysel atışmalardan çok, Erol Abi ve arkadaşı gibi kırmadan, dökmeden asıl soruna odaklanıp çözümün konuşulduğu bir ülkede yaşamak sizce de harika olmaz mıydı?…
Barış, sevgi ve umut dolu günler sizlerle olsun….
Seda Başaran

http://www.markafoni.com

Bir Cevap Yazın

