ESKİŞEHİR’DEN MERHABALAR


http://www.fotomoz.com

Seda BAŞARAN       Gazeteci

Seda BAŞARAN
     Gazeteci

http://www.kemaltancashop.com.tr


Herkese merhabalar…
Bu satırlardan yazmaya başlayacağım duyurulduğundan itibaren, yazacağım konunun heyecanını yaşıyorum. Aslında o kadar çok başlık var ki sizlerle paylaşacağım, ama ben buna rağmen sizlere MERHABA demeyi tercih ettim.  Hakan Bey bana yazmam konusunda teklifte bulunduğunda, ilk söylediği, çok sıcak ve samimi bir okuyucu kitlesinin beni beklediğiydi aslında merak etmiyorum desem doğru söylememiş olurum. Sizlerden gelecek olan tepkileri gerçekten merak ediyorum.Ve bu doğrultuda sizlerle  ilk yazımı paylaşıyorum.. Bu yüzden ki öncelikle hepinizden de sıkı bir sabır bekliyorum .

Eskişehir  İsmet İNÖNÜ 2 caddesinden bir  akşamüstü manzarası

Eskişehir İsmet İNÖNÜ 2 caddesinden bir akşamüstü manzarası

Herkes yaşadığı şehre bir anlam yükler , o şehirde geçmiş vardır ve gelecek olacaktır. Bu beklenti zamanı törpülerken, bende hayatımda önemli bir yere sahip olan kentim Eskişehir’i size anlatarak başlamak istedim .

ESKİŞEHİR PORSUK ÇAYI (6)

ESKİŞEHİR PORSUK ÇAYI

Şubat ayı güneşle geldi Eskişehir’ e…Malum Eskişehir denince pek çok güzelliğin yanında buz gibi havası da gelir akıllara. Soğuğu meşhurdur buraların.. O yüzden biz Eskişehirliler şubat ayında güneş gördük mü ayrı bir mutlu oluruz, keyfimize diyecek yoktur… Ancak bu sabah yağmur vardı,  ve o yağmur akşama kadar devam etti. Bende yağmurlu bir akşamda (yağmur eli kalem tutan herkese ayrı bir ilham verir ya ) sizlerle kendimce bir şeyler paylaşmak istedim.

ÇELEBİ KAPTAN sayfasını sürekli takip ediyordum. Hem keyifli, öğretici eğlenceli hem de güzel dostlukların olduğu bir blog. Ben de İç Anadolu’nun incisi, modern ve öğrenci şehri Eskişehir’den bundan böyle haberler vereceğim sizlere. Böyle bir sayfada sizlerle buluşacak olmak oldukça heyecanlandırıyor beni.
Eskişehir’i artık bilmeyen duymayan yok desek pekte abartmış olmayız herhalde. Sizlerde mutlaka bu şehre dair bir şeyler duymuşsunuzdur, hatta eminim bir çoğunuz bu güzel havayı teneffüs etmişsinizdir. Bozkırın ortasında her gün biraz daha büyüyen ve gelişen, adını sık sık farklı haberlerle duyuran bu güzel ilden biraz da ben bahsedeyim sizlere..
Eskişehir bilindik büyükşehirlerin aksine “küçük ve şirin” bir büyükşehirdir. Sürekli hareketli ve akan bir hayat karşılar insanları… Kalabalık hiç azalmaz. Ama sakın bu “kalabalık” ifadesi korkutmasın sizleri. İnsanı ne sıkar bu kalabalık ne de hayatı zorlaştırır. Her yaşa, her kesime hitap eden aktiviteler mevcuttur, herkes işini kolaylıkla görür. Öğrenci nimettir burada. İki büyük üniversitesi ve elbette açıköğretim öğrencilerinin de burada yaşamayı tercih etmesiyle tam anlamda bir öğrenci şehridir. Genellikle genç yüzlerle karşılaşırsınız Eskişehir’de. Bu kadar gencin fazla olması da ayrı bir dinamizm katar adı eski, kendi eskinin harmanıyla yeni olan bu şehre.

Eskişehir'in simgelerinden biri olan  PORSUK ÇAYI

Eskişehir’in simgelerinden biri olan PORSUK ÇAYI

Lületaşı, sanat atölyeleri, cam atölyeleri, operası, tiyatrosu, parkları, yapay plajı ve dahası… Eskişehir bir kez de anlatılacak bir şehir değildir… Velhasıl kelam benim amacım da, buranın bitmek bilmez büyüleyici ritmini sizlere kademe kademe, sıkmadan aktarmak. Eskişehir’in sesi olmak. ..Farklı haberleri, yazıları, eleştirileri, şiirleri sizlerle paylaşmak, meraklısına göz olmak, kulak olmak. Eskişehir’ de yaşayan birbirinden farklı yetenekleri sizlerle buluşturmak…
Bu yazıyla sizlere merhaba dedim, dahası, dahası ve dahası gelecek…Sözün özü, “ dört mevsim “ birlikte olmak dileğiyle….
Ne denir “Büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden…”

Görüşmek üzere…

Seda BAŞARAN

http://www.kemaltancashop.com.tr

ÇİKOLATA SEPETİ (R3)a

ÜRÜNE ULAŞMAK İÇİN RESİMLERİ TIKLAYABİLİRSİNİZ 

9 thoughts on “ESKİŞEHİR’DEN MERHABALAR

  1. Merhaba Seda Hanım
    Eskişehiri sizin kaleminiz vesilesi ile daha iyi keşfedeceğimizin ışığını yaktınız.
    Ne denir ” Bekleyelim görelim ” :))

  2. Merhaba Seda Hanım, öncelikle ÇELEBİ KAPTAN sayfasına hoşgeldiniz.
    ÇELEBİ KAPTAN’ın sıkı takipçilerinden bir tanesi olarak sizinde sıkı bir takipçiniz olacağım kesindir.
    Seda hanım Eskişehiri ne kadar güzel anlatmışsınız. Bu yazınız aklıma önceden okuduğum bir kitabı getirdi.
    Canan Tan’ın ” Yüreğim seni çok sevdi” orada Bursayı o kadar güzel anlatmıştı ki Bursayı görmek için merak ediyordum. Sizin Eskişehiri de bu kadar güzel anlatmanız tabi ki Eskişehiri de merak ettirdi ve görmek isteği içime doğdu. Ben 42 yıldır gurbette, yurt dışında yaşıyorum ne kadar burada büyüsem bile vatanımıza hasretim , sizlerin böyle vatanımızın her bir güzel şehirlerinden güzellikleri anlatmanız vatanımıza olan hasret ve özlemi dahada büyütüyor. Yüreğinize ve kaleminize sağlık, böyle güzel yazılarınızı paylaşımlarınızı merakla bekleyeceğim. Ayrıca ÇELEBİ KAPTANA da teşekkürler sizin gibi değerli kalemleri burada bizlerle buluşturduğu ve sizlere yazma fırsatı verdiği için.
    Tekrar hayırlı olsun Seda Hanım Belçika’dan Eskişehir’e kucaklar dolusu selamlar,
    Saygı ve Sevgilerimle
    Ayse KURT

    • Ayşe Hanım güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.. Eskişehir’den de Belçika’ ya selamlar ve sevgilerimle, yeni paylaşımlarda buluşmak dileğiyle..

  3. SİZİN ÇABALARINIZI TAKDİRLE KARŞILIYORUM.BİZİM GELECEĞİMİZE YÖN VERECEK KURUMLAR OLAN SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ İLE ÜNİVERSİTELERİ DE YANINIZA ALIRSANIZ, BU YOLUNUZDA HIÇ BIR ENGEL KALMADIĞINI GÖRECEKSİNİZ ANKARA’DAN SELAMLAR EFENDİM
    SAYGILARIMLA

    • Serdar bey,değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederiz . Elbette bahsettiğiniz kurumlar toplumumuzun göz bebeği kurumlardır. Bu konuda gerek Üniversitelerle, gerekse sivil toplum kuruluşlarıyla çalışmak bizleri memnun edecektir. Hedeflerimiz dahilindedir. Ankara’ya sevgi ve saygılarımızla

Bir Cevap Yazın

