İĞNEYİ KENDİNE ÇUVALDIZI BAŞKASINA(GÜNÜN HİKAYESİ 1) …..


http://www.dominos.com.tr

NEWS PPM LOGO

DUYMAYAN KİM (R)

BAZEN HEP HAKLI OLDUĞUMUZU DÜŞÜNÜRÜZ VE KARŞIMIZDAKİLERİN BİZİ ANLAMADIĞINDAN YAKINIRIZ. BU SEBEPLE ÇOĞU KEZ ELEŞTİRİR , SÖYLENİRİZ HATTA , BAZEN HIRÇINLAŞIR BAZEN DE KIRILIR KÜSERİZ AMA HİÇ AKLIMIZA GELMEZ Kİ BÖYLESİ BAKIN NELER OLABİLİYOR   

http://www.tatil.comAdamın biri artık karısının eskisi kadar iyi duymadığından şikayet ediyormuş ve karısının işitme cihazına ihtiyaç duyduğunu düşünüyormuş.Ona bunu nasıl bir yaklaşımla anlatması  gerektiğinden de emin değilmiş.

Bu durumu konuşmak için aile doktorunu aramış; doktor adamın karısının ne kadar duyduğunu anlayabilmesi için basit bir yöntem önermiş.

“Yapacağın şey şu, karından 40 adım ileride dur, normal bir konuşma tonuyla bir şeyler söyle; eğer duymazsa 30 adım ilerisinde aynı şeyi tekrarla, sonra 20 adım; cevap alana kadar aynı şeyi tekrarla

“O aksam karısı mutfakta akşam yemeğini hazırlarken adam işlemi uygulamaya koymuş.

40 adım uzaklıktan karısına normal bir konuşma tonuyla seslenmiş

“Hayatım bu akşam yemekte ne var?”

Cevap yok Mutfağa biraz yaklaşmış. Mesafeyi 30 adıma indirmiş ve soruyu tekrarlamış

“Hayatım bu akşam yemekte ne var?”

Gene cevap yok Mutfağa biraz daha yaklaşmış, mesafe 20 adım ve tekrar sormuş

“Hayatım bu akşam yemekte ne var?”

Hala cevap yok Adam mutfağın kapısına gelmiş artık mesafe iyice azalmış ve soruyu tekrarlamış

“Hayatım bu akşam yemekte ne var?”

Gene cevap alamamış Bu sefer karısına iyice yaklaşmış ve aynı soruyu tekrar sormuş

“Hayatım bu aksam yemekte ne var?”

“Hayatım beşinci kez söylüyorum, Tavuk”

“Belki de genelde düşündüğümüz gibi problem daima karşımızdaki kişilerde olmayabilir. Problemlerin sebebini birazda kendimizde aramalıyız . .”

Sevgiyle kalın …..

http://www.darty.com.tr

http://www.tatil.com

12 thoughts on “İĞNEYİ KENDİNE ÇUVALDIZI BAŞKASINA(GÜNÜN HİKAYESİ 1) …..

    • Haklısınız hayat biz öğrencilerine her daim dersler veriyor dersini iyi çalışan kazanıyor🙂

  1. Çelebi Kaptan, bazen görürüz görmek istemeyiz, bazen duyarız duymak istemeyiz bazende kendimizdeki sorunu başkasında bulmak isteriz. Işte yine bize güzel bir ders , başkasında arayacağımıza kendimizde birinci arayalım ondan sonra derim🙂 . Hayat bize her zaman ders veriyor artık ôğrenmek isteyen öğreniyor, öğrenmek istemeyende kendi kuyusunu kazıyor🙂

    • Çok haklısınız Ayşe hanım. Hakikat, biz kabul etmiyoruz diye değişmiyor. Onu anlamamız ve ona riayet etmemiz için bize fırsatlar veriyor. işte bu fırsatları layığınca değerlendirebilmenin adı muvaffak olmak oluyor.🙂 öyle değil mi ?

    • Asıl ilgi gösterip, takip edip, beğendiğiniz için ben teşekkür ederim Aysel hanım

  2. Duyma özürlü biri olarak okuduğumda düşünmeden geçemedim.Kulaklarımın uğultusuna göre duyma oranım azalıyor.Bunu karşımda duyan birinin anlamasını beklemek zor.Sesin gelip söyleyeni anlamamak o kadar zorki.Her sefer tekrar edermisin demek dahada zor.Yaşamında tekrar edermisin demeyi bıraktım.Soru soruluyorsa zaten tekrar ediyor.Rabbim Semi c.c isminin tecellisini kulaklarımdan alalı 15 yıl oldu. Şikayet etmeye hakkım yok.Tek istediğim biraz anlayış.
    İşiten biri işitmeyen birini anlaması zor.Elhamdüllillahi külli Ehad

    • Rabia hanım öncelikle şuna dikkat çekmeliyim ki Duyma kaybı bir özür değil bence engeldir. Evet Neylerse Rabbim eyler , ve bir nedeni vardır. Size böyle bir imtihan düşmüştür, herkesin imtihanı farklıdır. Evet anlayışı, anlayış göstermeyi bilen herkes hak eder, Bu hikayedeki anlatımda, takdir edersiniz ki ana konu duyma engeli üzerinden anlatılmıştır . Ve sonuç; herkesin birbirine karşılıklı anlayış gösterebilmesi için önce kendisini tartması gerektiği gerçeğidir. Duymada engeli olmayıp da gönlünde engel olana ne demeli . Demek ki Rabbimizin sevgili kullarıymışız . Saygı ve hürmetlerimle

  3. Çelebi kaptan,yine aynı konu karşıma cıktı,özürlü ve engelli arasındaki fark.Özürlü sonradan meydana gelen ve uyum sağlamada zorluk ceken kişiler olarak destek duyan kişilerdir.Engel özrün daha yüksek olup yapılan hareketlerden dahada mahrum olan kişilere denir.Şimdi özürlü kullanılmıyor veya yanlış anlaşılıyor.Engel özürlünün ilerlemiş hali olduğu için bu şekilde yazıldı.
    Ana konu duyma engeli olunca bu konuda yalamın içinde özürlü lup sıkıntı cekenlerin halinden anlamada eşin gösterdiği anlayış ana fikirdir.Bizde özürlü olarak hislerimizi anlattık.İmtihanımızdan şikayetçi değil amenna diyenlerdeniz.Her verilen hastalıklar rahmetle koşatılmıştır.
    Baki muhabetimizle.

    • Açıklamalarınız için teşekkür ederim . Kavramlar göreceli olabiliyor ve fikrinize saygı gösteriyorum hürmetlerimle

Bir Cevap Yazın

