” DÜNYA KÜÇÜK ” BANK SOHBETLERİ (2)…..



www.mysurvey.com

ESKİŞEHİR PORSUK ÇAYI (4)

Bu yazı dizisinin ilkinde sizlere, “Seyahat etmek benim en keyif aldığım işlerin başında gelir. Çünkü her seyahatimde yeni yeni insanlar tanır, onların hikayelerini dinler, onlarla uzun uzun sohbetler yaparım. Hatta bazen öyle olur ki gittiğim yerlerde bu sohbetler uğruna fazladan bir iki gün bile kalmışlığım vardır. Parklar, cami avluları, nehir kenarları, rıhtımlar,deniz kenarları , dahası dinlenmek için oturulan bankların olduğu her yer bu sohbetlerin mekanlarıdır.” demiştim . Yine de bu konuda aynı şeyleri söylemeye devam ediyorum Ancak bu sefer konu ve mekan farklı ;

https://www.pahabicilemez.com/istanbul

ESKİŞEHİR PORSUK ÇAYI (1)

Yine Eskişehir seyahatimde , Porsuk nehrinin çok hoş dizayn edilmiş ve kalabalık insan kitlelerinin olduğu, nehir kenarındaki caddenin üstünde, haziran ayının sıcak bir günü, oturmuş dinleniyor ve gelen geçenleri seyrediyordum . O sırada Gözlerinin görmediğini anladığım bir beyefendinin, oturduğum bankın boş kısmına doğru , oturmak için hamle yaptığını fark ettim. Bu arada da benden izin istiyordu “elbette buyurun” derken yanımdaki çantamı da bankın üzerinden, yer açmak niyetiyle yere indirdim . Bana “lütfen rahatsız olmayın ben buraya sığarım” deyince nasıl gördüğünü merak etmedim desem yalan olur, çünkü gözlerinde gözlük yok ve gözleri kapalı ” hissi kalben vukuu” derler ya herhalde öyle bir şeydir diyerek önemsemedim . Ancak kısa bir tanışma ve sohbetten sonra beyefendinin görme yeteneğinin çok büyük bir kısmının olmadığını sadece bazı cisimleri gölge olarak algılayabildiğini öğrendim. Ancak ne bir baston  kullanıyor nede bir yardım alıyordu, azmine ve çabasına hayran olmamak imkansızdı. Aklıma eli ayağı tutup da iş yapmak için bin dereden su getirenler geldi .

ESKİŞEHİR PORSUK ÇAYI (2)

Havadan sudan konuştuk konu Eskişehir’e ve insanlara geldi . 5 yılı aşkın süredir  Eskişehir de yaşamasına rağmen iç anadolunun bağrındaki memleketini özlediğini ama çalışma hayatının getirdiği mecburiyetlerden ötürü bu hasrete göğüs gerdiğinden bahsetti. Bir devlet  dairesinde görevliymiş haftasonları hep tek başına buralarda gezer alışverişini yapar evine dönermiş . Derken başından geçen ve dünyanın aslında ne kadar küçük olduğunu kanıtlayan bir anısını paylaştı benimle .Bende ilginç bulduğum bu anıyı anlatanın ağzından sizlere naklediyorum

Yine bir yaz akşamı, aile fertlerinin sıcaktan bunalmış, kendini balkonun en serin olabileceğini umduğu köşesine attığı vakitlerde akşam yemeğinin verdiği rehavetle de ailecek sohbet ediyorduk . Ana cadde üstündeki evimizin balkonu güzel bir cadde manzarasına sahip ve her yere şahin tepesi misali hakim. Saat 21:00 suları eşim bir  aracın tekerleğinin koptuğunu tekerleğin kaldırımda bir ağaca çarptığını ve aracında bu vaziyette 25 – 30 metre yola zarar vererek sürüklendiğini söyledi . Belli ki araç arıza yapmıştı eşimin ifadesiyle meraklı kalabalığın arıza yapan aracın çevresine toplandığını ve film seyreder gibi seyrettiğini anladım kimse yardım etmiyordu kızdım hemen oğlumun desteğiyle caddeye , arıza yapan aracın yanına gittim. Araç sahibi olduğunu sonradan öğrendiğim kişi aracın içindeki ailesini yatıştırırken çevreden toplanan biletsiz seyircilere de laf yetiştiriyordu her kafadan bir ses çıkıyor herkes akıl veriyordu . Ancak çaresizliği yaşayan adam söylenenleri işitmiyor şuursuzca debeleniyordu. Geçmiş olsun beyefendi diyerek yanlarına yaklaştım . önce sakin olmaları gerektiğini sorunun ne kadar büyük olsa bile halledilebileceğini telkin ettim. Rahatladılar, Eskişehirli olmadıklarını Bursadan memleketlerine dönmekte olduklarını ifade ettiler.Hiç tereddüt etmeden ,aracın içerisindeki eşini yaşlı annesini ve çocuklarını evimde misafir edeceğimi bu arada tanıdık bir tamirciylede arabanın arızasının gözden geçirilmesini sağlayacağımı söyledim . Biraz tereddüt etselerde başka çareleri yoktu eşim de aşağıya gelerek Tanrı misafirlerini eve çıkardı bende gece o satte olmasına rağmen tamirci çağırarak aracın yola devam edebilecek seviyeye gelmesini isteyen beyefendiye yardımcı oldum . Ama haberler pek iç açıcı değildi, gelen tamirci tanıdığım bunun bu saatte halledilemeyeceğini ancak ertesi gün öğleden sonraya yetiştirebileceklerini söylediğinde tamirciye tamam sen aracı çektir biz yarın senin yanına geliriz diyerek henüz adını dahi bilmediğim Tanrı misafirimle eve çıktık .Eşim sofrayı hazırlamış konuklarımızı ağırlıyordu. Yemekten sonra tanıştık bizler onları teskin etmekte onlar üzülmekte derken onları o gece misafir ettik . ertesi günü sabahtan biz sanayiye arabanın yanına gittik usta işi kolaylamış tornacıdan gelecek parçayı bekliyordu bile hatta aşağı yukarı çıkan masraf bile belliydi. Misafirimin yüzü düştü anladım belli ki bu konuda da sıkıntısı vardı merak etme bankada tam o kadar param var ben sana veririm sen memlekete gidince bana yollarsın dedim mahçup bir edayla yanında tam o kadar parası olduğunu ama daha bin beşyüz km de yolu olduğunu ifade etti tamirciye verse yolda kalacak anlayacağınız. Neyse tamirci öğlenden sonra saat 14:00 gibi arabayı almaya gelmemizi söyledi biz de bu arada hem gittik birşeyler yedik hem biraz yürüdük şehir turu yaptık hemde bankadan gerekli olan parayı çektim . Ve zorunlu misafirlerimizi Allahın izniyle sağ salim yolcu ettik. Giderken ettikleri teşekkürün haddi hesabı yoktu tamam dedim sen hele bir memlekete var sonra yollarsın ama ay sonunu geçirmezsen sevinirim çünkü benim de o paraya ihtiyacım olacak dedim. Gidiş o gidiş kaç ay sonu geçti kaç ay başı geçti ben saymayı bıraktım ama tahminen 2 seneyi geçti. Ne haber var ne başka birşey Hanım dert etme diyor belki yolda başlarına birşey geldi helal et tamam sıkıldık ama geçti işte . Bende eğer zorunlu bir hal ise helal ettim gitti dedim ama yok değilse öbür tarafta yapışırım yakasına .

ANKARA ULUS HEYKEL (R)

Derken, ilk baharda ailecek Ankaraya akraba ziyaretine gittik. Ankarayı bilenler bilir Ulus ta dolaşırken heykelin orada hanım birden kolumdan çekiştirdi bey bey o adamı gördüm karşı kaldırımda dükkanın önünde diye fısıldadı kulağıma ,bense eşimin ne dediğini anlamadan hangi adamı hangi dükkanın önünde diye sorarken hani 2 sene evvel bir gece arabaları arıza yapmıştı misafir ettik  borç verdiğin  parayı hala daha sana yollamayan adam işte dedi . Ben güldüm yapma hanım benzetmişsindir o adamın memleketi neresi Ankara neresi bin kilometreyi aşkın yol var arada derken hanımbeni kolumdan tuttuğu gibi karşı kaldırıma sürükledi. Sürükledi de  ya adam o adam değilse mahçubiyete bak şimdi derken Tühhh diye bir ses işittim hanım haklı olmalıydı ki karşıdaki adam yanına gittiğimizde , bizi gördüğünde bu tepkiyi vermişti . Hiç birşey söylemedim DÜNYA GERÇEKTEN DE KÜÇÜKTÜ ama o kadar mahçup olmuştu ki bence itibarı olmayan sözleri peşi sıra diziyordu. bir ara sustuğunda ona cevaben sadece şunu söyledim.Yediğin içtiğin yattığın kalktığın anamın ak sütü gibi helal olsun , hatta ihtiyacım olduğunu bildiğin halde göndermediğin o para bile helal olsun ama beni ve ailemi enayi yerine koyarak senden sonra insanlara, özellikle yolda kalan insanlara yardım ederken duyduğumuz üzüntü ve güvensizlikten ötürü hakkımı sana helal etmiyorum iki elim yakanda dedim . Buna rağmen göndereceğini yanında o kadar parası olmadığını tekrarladı ama çok utanmış şaşkınlıklada kimyası bozulmuştu. Fakat ben aksine rahatlamıştım içimdeki biriktirdiğimi bu dünyada yüzüne söyleyebilmiş neye sebep olduğunu bilmesini sağlamıştım .

Aradan aylar geçti yine ne arayan ne soran vardı ki ; üç ay sonra bir telefon geldi , arayan kişi yardım ettiğimiz kişinin hanımıydı . kendini tanıttı.Hani o akşam bizleri ağırlamıştınız bizi, benim bey de size sözünü tutamamıştı .Eeee dedim lütfen hesap numarasını verin ben yarın göndereceğim dedi adamın eşi . aklımdan, bak kendisi arayamıyor karısına aratıyor düşüncesi geçerken , kadın eşinin bir ay önce vefat ettiğini defterinde de size olan borcunun kayıtlı olduğunu gördüğünü elindekini avucundakini satıp eşinin borçlarını ödediğini ve hakkımızı bu kadar gecikmeye rağmen helal tmemizi istediğini söyledi . Dondum kaldım . Kafam karışmıştı o an ne düşüneceğimi bilmeden tüm hakkımı helal ettiğimi söyledim . Telefondaki kadın rahatlamış tı. Ertesi günü gerçekten paramı aldıkları miktar kadar yolladı. o an dedim “DÜNYA KÜÇÜK ” diye.

Bakın hayatta neler oluyor ?

Kalın sağlıcakla …..

www.mysurvey.com

ÇİKOLATA SEPETİ (R9)SEVDİKLERİNİZE EN TATLI HEDİYE

6 thoughts on “” DÜNYA KÜÇÜK ” BANK SOHBETLERİ (2)…..

  1. “Beni ve ailemi enayi yerine koyarak senden sonra insanlara, özellikle yolda kalan insanlara yardım ederken duyduğumuz üzüntü ve güvensizlikten ötürü hakkımı sana helal etmiyorum iki elim yakanda dedim . ”

    İşte budur hikayenin en can alıcı noktası, ne güzel ifade etmiş Beyefendi.
    Güven zedelendikçe hayır hasenattan uzaklaşıyoruz.

    Sayın Çelebi Kaptan, teşekkür ederiz.

    • Evet insan endişe duymaya görsün bir kere, sanki her seferinde aynı akıbetle karşılaşacakmış gibi geliyor
      Nazik yorumunuzdan ötürü ben teşekkür ederim.

  2. Çelebi Kaptan çok güzel hikaye ve gerçekten de insanlar bazen başkaları yüzünden hayal kırıklığı yaşasa bile yinede başkalarını yüzüstü bırakmamasını öğretiyor. Hayat gerçeklerle acılarla dolu ama yinede dünya gerçekten küçük hiç bilmediğiniz, tahmin etmediğiniz yerde hiç aklınıza gelmeyecek tanıdıklar ile karşılaşıyorsunuz. Bizim ile paylaşdığınız için çok teşekkürler, keyifle okudum🙂

    • Ayşe hanım asıl ben teşekkür ederim ki değerli yorumlarınızla konuya katkı sağladınız. Hayat her daim bizlere bir şeyler öğretmiyor mu? zaten, önemli olan görüp anlayabilmek, her şeye rağmen değer verebilmek yaratandan ötürü.🙂

      • Aynen öyle Çelebi Kaptan, hayat bize her gün bir şeyler öğretiyor ve son nefesimize kadarda öğreneceğimiz kesindir, teşekkürler🙂

        • Evet ne mutlu ki bizlere öğreniyoruz .
          Bu arada katkılarınızla renk kattınız değer kazandırdınız asıl ben teşekkür ederim

Bir Cevap Yazın

