SOYAĞAÇLARIMIZ…..


Bugün büyük oğlumla derin bir sohbete daldık. Bana o kadar çok soru soruyor ki, bazen her sorduğuna cevap vermemeyi düşünüyorum. O’na bir soru  sormadan önce, sormak istediği konuyu araştırması gerektiğini defalarca tavsiye ettim, öyle ki ben bile  sayısını  hatırlamıyorum . Sanırım 14 lü yaşların getirdiği bir durum olmalı bu, ancak sonuçta meraklı olması benim için memnun edici bir durum. Oğlumu  araştırmaya sevk etmek için bu tip  konular bularak   o’na destek olmaya karar verdim vereli hep bu tip diyalogları yaşarız. Aslında oğlumun bana iddiası şu ki ( çok zeki bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum ) baba ben zaten araştırdığım için sana soruyorum diye savunuyor aramızda geçenleri .

ÇİKOLATA SEPETİ (R14)

Neyse, bugün oğluma soyağacımızdan bahsettim. Ailemizin köklerinin nereden geldiğini, büyüklerimizin ne tür yaşam badireleri atlattığını, hatta ,babaannemin daha 3 günlük bebek iken  Saraybosna da Avusturya Macaristan imparatorluğu veliahtı Fransuva FERDİNANT’ın 28 Haziran 1914 senesinde Bosna Hersek’i ziyareti esnasında bir sırp üniversite öğrencisi tarafından, suikast sonucu  öldürüldüğü köprüye, çok yakın mesafedeki evlerindeyken birinci dünya savaşını tetikleyen bu vahim olayın gerçekleşmiş olduğunu ve savaştan kaçarak asıl memleketleri İzmir’e geri dönerek yerleştiklerini anlattım. Ulaşabildiğim belgelerle de bilgileri listeleyerek ( ki bazı bilgiler şu an hayatta olmayan aile büyüklerimizin anlatımı olarak sözlü olduğundan bende ona önce anlatarak sonra yazılı metin haline getirerek  aktardım ) bu bilgileri kardeşiyle paylaşması için onlara bırakacağımı, onların da sonraki nesillere doğru bilgilerle anlatmasının benim tarafımdan arzulanan bir zorunluluk olduğundan bahsettim .

Bakışlarından ve yaklaşımından beni anladığını, hatta çok memnun olduğunu düşünüyorum, fakat yaş itibariyle tecrübesinin ve duygularının henüz anlattıklarımı tam manasıyla kavramaya yetmeyeceğini de hesaplayarak ona zaman tanıyorum . Fakat artık böyle bir konunun varlığından haberdarlar . Gerisi onların sorumluluğunda umarım geçmişlerine sahip çıkarak geleceklerini inşa etmekte zorlanmazlar.

Hatta , bana soyadımızın nereden geldiğini de  sordu. Dedeme  ağırbaşlı, bilgili ve çevresinde danışılan bir kişi olması sebebiyle Çelebi diye hitap edildiğinden ve 21 Haziran 1934 tarihinde de çıkan soyadı kanunuyla bugünkü soyadımıza kavuştuğumuzdan bahsettim.

ÇİKOLATA SEPETİ (R13)

Bir baba olarak sorumluluklarımı yerine getirmekte olmak beni, bir evlat olarak da ilgilenilmekten ve değer verilmekten dolayı oğlumu, kısacası bizleri ortaklaşa  mutlu etti bu durum ve mutlu olduğumuz bu anlardan sonra da; en samimi duygularımla  bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim.

Elbette, bu konuda günümüz teknolojisi, içinde bulunduğu gelişmişlikle, bilgiye ulaşmak konusunda  bize birtakım kolaylıklar sağlıyor. Ancak aile büyüklerimin yaşadıkları o duyguları  aktaran babaannemin , o yaşanmışlıkları bana anlatırken ki ağlamaklı, hüzünlü , korku dolu,  endişe içeren,  asıl memleketine dönmelerinden dolayı mutlu olmuşluk, gibi  yaşadıkları duyguları bizlere yaşatamaz elbette  o çok güvenilen teknoloji.

Ben , Benden sonrakilere bir soyağacı haritası bırakıyorum. Tüm hikayeleriyle birlikte hatta, bunu yaparken kan bağımızın olduğu, fakat uzun mesafelerden ötürü çok sık görüşemediğimiz, diğer aile büyüklerinin de olduğunu fark etti çocuklarım. Aile olmanın önemini anladılar, anladılar diyorum, çünkü sohbetin bir yarısında küçük oğlumda bize katıldı. İzmirin imbatının hissettirdiği, ılık rüzgarların ve o eşsiz körfez silüetinin arkasında, bunları konuştuk ve mutlu olduk.

Aklıma geldi, siz dostlarla paylaşmak istedim. Bu mutluluğu belki birçoğunuz benden çok önce yaşadınız ve bu bahsettiklerimi çoktan gerçekleştirdiniz, belki hayatın zorlu mücadelesinde ertelediniz, belki hiç aklınıza gelmedi. Benim ki dostça bir öneriydi kim bilir belki bir işe yarar bir yerlerde.

Sağlıcakla kalın…..

guylian-le-gourmet-225gr_glg3453_thÜRÜNÜ SATIN ALMAK İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ 

9 thoughts on “SOYAĞAÇLARIMIZ…..

  1. Cok iyi yapmissiniz. Cocuklara zaman ayirip onlarla konusmak her zaman iyidir. Yaslarindan dolayi belki cok fazla akillarinda kalmaz konusulanlar. Ama zaman icinde bu tip sohbetleri aliskanlik haline getirirseniz, eminim hepiniz icin cok güzel deneyimler ortaya cikacaktir.
    Sevgiler,
    Derya

    • Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Birbirimize düzenli bir periyotta zaman ayırmak ve paylaşmak bizim klasiklerimiz zaten Bu sohbetler bizim vazgeçilmezlerimiz yıllardır
      Ve umarım uzun yıllar böyle götürebiliriz. Ben herkese Allahtan böyle diyaloglar diliyorum evlatlarıyla

  2. Soyağacının( Secere) Önemi hakkında ek bir bilgi paylaşmak istedim, alıntı da olsa🙂

    Soy ağacının bilinmesi insana farklı bir öz güven aşılar ve zihnindeki bulanıklık ortadan kalkmış olur, Bunun yanı sıra hayatta başa gelebilecek her türlü sorunlar karşısında ataları neler yapmış onları bilir ve kendi hayatında tatbik etmeye çalışır, Hastalık gibi acil durumlarda gerekli kan, ilik, doku gibi hayati önem taşıyan organlar için kimlere başvurulacağı hemen hemen bellidir.

    Anlamlı ve önemliymiş, bizde toparlamaya çalışıyoruz. Teşekkür ederim.
    Saygılar

    • Nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim .
      Satırlarda da bahsettiğim üzere geçmişlerine sahip olarak geleceklerini inşa etmelerinin gerekliliğini tıpkı sizin yorumunuzda bahsettiğiniz konuları da ifade edebilmek için yazmıştım detaylandırarak anlatımıma sağladığınız destek için ayrıca çok teşekkür ederim
      Geçmişe bırakılacak tek miras yat kat kot olmamalı anlayacağımız .

  3. Günümüz de her şeyi ellerinden alınmak istenen gençlerimize biz aileler olarak. Milletimizi, öz kültürümüzü,aile yapımızı ve soyumuzu çok iyi öğretmeliyiz kanatindeyim.Kaleminize sağlık. Çok güzel dile getirmişsiniz.

    • Çok Teşekkür ederim anlaşılmış olmanın huzurunu yaşattığınız için tekrar sağolun

Bir Cevap Yazın

