KOLEKSİYONCULUK NE İŞE YARAR ?…..


Çok ilginç bir uğraştır koleksiyonculuk ,

Kişinin merak etmesini , merak ettiklerini araştırmasını , araştırdıklarını da öğrenmesini sağlar

Peki bu ne işe yarar ?

Hayatta sahip olduğum özelliklerin tamamını merak etme, araştırma ve öğrenme isteğime borçlu olduğumu öğrendiğim zamanlardı, yaşamdan keyif aldığım zamanlar. İnsanın  karanlık bir ortamda, kendini, mesafesini ve fiziki şartlarını bilmediği, zifiri bir karanlığa bırakmasıyla eşdeğerdi benim için yaşama bilmeden atılmak. Bir uğraş bulmalıydım ki bana bir sonrakine ulaşmamda  yardımcı olsun .Bakış açımı genişletsin Öğreneyim ki kendimi ifade edebilmekle birlikte bana ifade edileni anlayabileyim.

İşte bu sebeple çocukluk yıllarımda dergi biriktirmekle başladım bu güzel yolculuğa ,hatta bazen babamın çok değerli pullarını gizli gizli seyrederken buluyordum kendimi. Neden bunlar biriktiriliyor, bu kadar başında bekleniyor, neredeyse okşanıp seviliyor du ? Bunun kişiye göre değişebilecek iki manası olabilirdi biri maddi değerinin artmasıyla daha çok kazanarak daha başka yaşamak veya manevi değerini algılayıp o objenin seni götürdüğü enginlerde daha çok bilgi edinerek hayata daha geniş bakarak mutlu olabilmekti

Ben diğerini seçtim. Dergilerimin yanına pulları ekledim . hatta bu sebeple her pazar kendimi İzmirin çankayasında kurulan bit pazarının sokaklarında buluyordum. Aldıklarımı bazen ikişer ikişer alıyor sevdiklerime hediye ediyor ve birlikte o objenin ait olduğu dönemdeki insanları anlamaya çalışıyorduk. İyide yapmışım bu gün bu vesile ile, edindiğim bilgileri kendimce zenginleştirerek bir çok konuyu araştırdım .

O çocukluk yıllarımda araştırma yapmak bu güne nazaran oldukça zahmetli bir uğraştı . Bilginin en yoğun kaynağı  Yaptığı işten zevk almayan,her gelene yine ne işler açacak başıma diye bakan görevlinin  çalıştığı kütüphanelerdi Hatta bana uzaylıymışım gibi bakıyorlar ve eminim ziyaretimden memnun olmuyorlardı. Çünkü herkesin istediği el altındaki kitapları değil tozlu depolardaki ilgilenilmeyen kitapları istiyordum

ÇİKOLATA SEPETİ (R14)

Ardından paralara merak saldım . Ancak paralar diğerleri gibi değil di, belli birikim isteyen uğraşlardı. Vazgeçmedim, harçlıklarımı biriktirmeye karar verdim yazları da ufak tefek çocukça ticaret yapıyor hatta ramazan ayında mahalle arasında komşulara pide bile satıyordum . Amacım kazandıklarımın bir kısmını ileriki yıllara saklayarak onları geleceğe ulaştırmaktı. Çevremdekiler bana bu işin olmayacağını, emeğimi boşa harcamamam gerektiğini söylerlerdi .Fakat öyle olmadı o büyüklerim artık benden o günkü koleksiyonlarımı görmek için izin istiyor hatta özellikle ziyaretime  geliyorlar.

Bunların yanında yakın çevreme , daha çok obje biriktirmeleri konusunda destek oldum . Birlikte sosyalleştik , olmadığından değil o dönemde de abuk subuk derler ya o türden uğraşlar da vardı bizler bu tarafı seçtik ve hep ilgi ve saygı gördük arkadaşlarımızla birlikte

Şimdi hepimiz dünyanın dört bir yanına savrulduk ama hala daha irtibattayız Koleksiyonculuktan bize kalan  kocaman bir saygı , sevgi ve beceri oldu . Bugün rahatlıkla söyleyebiliyorum ki ;

KOLEKSİYONCULUK KAZANDIRIYOR…..

guylian-le-gourmet-225gr_glg3453_thÜRÜNÜ SATIN ALMAK İÇİN RESMİ TIKLAYINIZ 

2 thoughts on “KOLEKSİYONCULUK NE İŞE YARAR ?…..

  1. Türk aile yapısında ne yazık ki çocuklarına ” Hobi edinmek ” konusunda çok fazlaca teşvik yok. Aslında yaşamın iniş çıkışlı, tasavvufta kabz diye tanımlanan ruhen sıkıntı, daralma zamanlarında insanı dinlendiren ve sıkıntılı düşüncelerden biraz uzaklaştıran faaliyetlerin olması gerekiyor. Her insan fıtratına göre, sabrının derecesine göre kendisine bir meşguliyet edinmesi güzel. Burada herhalde önemli olan tek şey aynı zamanda sizin de bahsettiğiniz gibi sosyalleşmeye, iletişime olumlu katkılarınında olmasıdır. Şahsen benim biriktirmeye varan hiç bir hevesim olmadı.
    Teşekkürler

  2. Nazik yorumunuz için teşekkür ederim
    Biriktirmek illaki maddesel obler olmayabilir .
    Dostları biriktirmek , iyilikleri biriktirmek , bilgiyi biriktirmek .
    Ben koleksiyonu sadece bir örnek bir yol olarak misallendirdim ,
    Kendinize haksızlık etmetin🙂

Bir Cevap Yazın

